Jeśli ktoś prowadzi własną firmę, to w wielu przypadkach będzie miał do podejmowania sporo najróżniejszych decyzji. Ważne jest przy tym to, aby takie decyzje podejmować opierając się na jak największej ilości informacji, które będą w tym przydatne. Takie informacje uzyskać można na różne sposoby. Często po prostu to będą dane otrzymane z analizy sprzedażowych raportów, lecz coraz więcej firm zaczyna też sięgać po różnego rodzaju niezależne badania. Te wykonywane są z reguły przez zewnętrzne, całkowicie niezależne firmy, i jeśli dobrze się je wykona, to mogą dostarczyć bardzo dużo cennych wiadomości.
Jednym z głównych obszarów są badania marketingowe, które mają na celu zmierzenie efektywności realizowanych działań związanych z promocją. W oparciu o nie otrzymać można sporo informacji na temat tego, jak konkretna marka i jej ogólny wizerunek spostrzegane są wśród klientów czy jak wyglądają dostępne produkty czy usługi. Dość dużo znaczenia też mają testy czytelności reklam czy ulotek, przez co stosunkowo prosto można zaplanować i wdrożyć pomysły na poprawę.
Sporo firm też się decyduje na badania rynkowe, które dla części osób są tym samym co marketingowe. Ale w praktyce różnic jest sporo, między innymi z uwagi na to, że rynkowe badania analizują konsumenckie zachowania klientów i decyzje przez nich podejmowane. Żeby były one możliwie wiarygodne, to stosuje się często telefoniczne albo bezpośrednie. Jeśli będą dobrze zrobione, to mogą dostarczyć wielu przydatnych przy późniejszych działaniach informacji.
+Tekst Sponsorowany+