Doglądająca o własny wizerunek w oczach klientów firma, koniecznie powinna porządnie obszerną wagę przykładać o powiązanych z nim zagadnień. Są to w szczególe, zdawałoby się, drobnostki, jakie jednak znamiennie wpływają na to, jak postrzegają nas konsumenci oraz współpracownicy. Jedną z takich rzeczy z całą pewnością jest papier służbowy, inaczej specjalnie zaprojektowane arkusze, na jakich drukowane są wszelkie wiadomości oraz korespondencja firmowa, a także faktury oraz inne tego typu dokumenty.
Jakim sposobem każdy pewnie się domyśla, główną cechą odpowiedniego papieru służbowego jest estetyka jego projektu i wykonania – ma obowiązek on być nie tylko specyficzny oraz nie dający się pomylić z żadną inną firmą, niemniej jednak również ładny, miły dla oka i nienarzucający się. Projektując papier firmowy należy również pamiętać, by zostawić wymaganą ilość wolnego miejsca, na które będzie wolno umieszczać treść wszelkich firmowych dokumentów – przenigdy nie może być jej za mało.
Wybitnie istotna jest również kolorystyka, obroniona w stonowanej, nierażącej oczy tonacji – wypróbuj papier kolorowy. Egzystujemy w czasach, w których stopniowo maleje rola druku i wszystkich przygotowywanych w ten sposób dokumentów, jakie zastępują powoli przeróżnego rodzaju elektroniczne faktury oraz korespondencja odbywana drogą mailową. Wydawać by się zdołało, że papier firmowy powinien w takiej sytuacji tracić na znaczeniu, jednakże z całą pewnością tak nie jest – ciągle jest on używany oraz żadna korporacja, której zależy na tym, żeby jej kontrahenci postrzegali ją jako doświadczoną nie powinna zaniedbywać tego tematu.
Na pewno niesłychanie istotny jest projekt papieru firmowego, który zezwoli kontrahentom natychmiast rozpoznać, że dany dokument pochodzi właśnie z należącej do nas firmy – koniecznie powinno znaleźć się tak logo stworzonego przez nas przedsiębiorstwa, krótkie hasło promocyjne oraz dane kontaktowe. Należy także pamiętać, że papier formowy powinien być utrzymany w nienarzucającej się kolorystyce, pozwalającej oczom skoncentrować się na treści dokumentów, jakich jest nośnikiem – wyraziste barwy dopuszczalne są tylko wtedy, kiedy tak właściwie którąś z wiadomości wypada w pewien sposób naświetlić.